Multiscreening ubiegłego 2017 roku – różne rodzaje contentu oglądamy na różnych urządzeniach

Okazuje się, że cały czas rośnie liczba osób, które oglądają telewizję i materiały video różnego rodzaju na smartfonach. W tym roku zanotowano pod tym względem wzrost o 33 punkty procentowe w stosunku do roku poprzedniego. Wiele osób materiały video ogląda także na tabletach (wzrost o 23 punkty procentowe w skali roku). Tak wynika z badania Multiscreening 2017 opublikowanego przez IRCenter.

Wzrost oglądalności materiałów video na smartfonach to wynik wzrostu popularności takich urządzeń wśród osób młodych do 24 roku życia. Są to przede wszystkim kobiety, ale rośnie także liczba mężczyzn, który oglądają telewizję na tego rodzaju urządzeniach. Są to panowie w wieku od 24 do 35 lat.

Z telewizora do oglądania treści video i innych korzysta 92% internautów, na laptopie ogląda je aż 76% użytkowników internetu, a na smartfonie 67% osób. Nieco mniej osób korzysta w tym celu z komputerów stacjonarnych. Najrzadziej do tego celu wciąż wykorzystywane są tablety (30% internautów ogląda w ten sposób telewizję).

Rośnie popularność mobilnego video. O 25% wzrosłą liczba użytkowników sieci, którzy co najmniej raz dziennie oglądają filmy video na tablecie, a o 33% wzrosła liczba internautów, którzy treści video oglądają na smartfonie. Mowa o osobach, które takie urządzenia posiadają. Jednak to wciąż telewizor jest podstawowym medium, które też odnotowało mało wzrost - o 2 punkty procentowe.

Korzystanie z kilku ekranów

Najwięcej osób ogląda filmy, na komputerach i telewizorach. Na smartfonach oglądane są przede wszystkim wiadomości i występy kabaretowe. Poza tym na wszystkich urządzeniach niezmiennie oglądane są programy kulinarne. Z kolei wśród treści telewizyjnych za pośrednictwem smartfonów oglądane są przede wszystkim kabarety i występy muzyczne. Na telewizorach ogląda się z kolei programy edukacyjne i dokumentacyjne, a na tabletach okazuje się podobnie - większość osób ogląda, to co za pomocą telewizora.

Raport Multiscreeing 2017 to raport opracowany przez IRCenter. Po raz czwarty firma postanowiła przeprowadzić badanie dotyczące korzystania w Polsce z telewizji i treści video na różnego rodzaju urządzeniach, a więc telewizorach, komputerach stacjonarnych i laptopach, smartfonach orz tabletach. Wyniki jak zwykle są bardzo ciekawe, obrazują jak zmieniają się z roku na rok preferencje polskich użytkowników sieci.

Autor

Klaudia Wiśnia

Redakcja seov.pl