Lead scoring – dlaczego warto przyznawać punkty w systemie Marketing Automation?

Dzięki zastosowaniu Marketing Automation, marketerzy zyskują bardzo szeroki wachlarz działań, które pomagają im w skutecznym zdobywaniu oraz późniejszym pielęgnowaniu leadów. System punktacji natomiast umożliwia zróżnicowanie tychże działań skierowanych na leady, zależnie od tego, w którym miejscu lejka sprzedażowego aktualnie się znajdują.

Pozwala nam na to funkcja o nazwie lead scoring, która jest w stanie przyznać, albo też odjąć punkty poszczególnym osobom znajdującym się w systemie, które mają konkretne cechy albo też podejmują określone przez nas działania.

W ramach systemu MA możemy tworzyć zaawansowane plany scoringowe, które będą brały pod uwagę scoring behawioralny oraz demograficzny.

Za przykład można tutaj wziąć chociażby dealera samochodów, który tworzy plan scoringowy zakładający przyznanie 10 punktów każdemu kto wejdzie na stronę internetową, 20 punktów tym którzy otworzą maila oraz 30 punktów tym klientom którzy pobiorą plik z dodatkową ofertą. Podjęcie poszczególnych działań skutkuje zatem przyznaniem odpowiedniej liczby punktów konkretnym kontaktom. Na tej podstawie, pracownicy działu sprzedaży mogą zdecydować, z kim powinni się skontaktować, aby dokonać sprzedaży. Oczywiście w takim planie można również założyć odejmowanie punktów tym klientom, którzy nie podjęli pożądanych przez nas działań.

Skuteczne pozyskiwanie klientów

Dodatkowo, taki plan może zostać poszerzony o czynniki demograficzne, w związku z czym kontakt może otrzymać punkty chociażby za to, że mieszka w konkretnym mieście lub jest w określonym wieku. Wybór kryteriów jest naprawdę duży, dlatego warto się dobrze zastanowić, gdyż dzięki nim dowiemy się, którzy klienci są najbardziej skłonni do skorzystania z naszej oferty.

Warto także zwrócić uwagę na fakt, iż funkcja ta może także przyznawać punkty poszczególnym klientom w oparciu o różne kampanie. W przypadku więc, gdy przykładowy dealer zamierza prowadzić komunikację odnoszącą się do sprzedaży różnych samochodów, bez problemu rozdzieli kontakty na grupy wykazujące zainteresowanie konkretnymi kategoriami.

Dzięki temu, do wszystkich grup możemy dopasować odpowiednie kampanie marketingowe, plany scoringowe, kryteria oraz zautomatyzować działania, które będą odpowiadały potrzebom konkretnych klientów.

Prowadzenie tego rodzaju działań, może znacząco zwiększyć wielkość sprzedaży, ponieważ otrzymujemy dokładne informacje dotyczące tego, którzy klienci są bliscy dokonania zakupu. Indywidualne podejście do każdego kontaktu, jakie gwarantują programy lojalnościowe oraz scoring w systemie Marketing Automation, to gwarancja pozyskania dużej liczby klientów oraz utrzymanie z nimi doskonałych relacji, które zostają oparte na podejmowaniu działań spełniających ich rzeczywiste oczekiwania.

Autor

Mariusz Kamiński

Redakcja seov.pl