Jak działa account-based marketing?

Account-based marketing (ABM) - nazywany również account marketingiem - to strategia komunikacji marketingowej B2B, która polega na skupieniu się na ściśle określonych firmach (zamiast pozyskiwania jak największej ilości leadów). Strategia ABM jest stosowana szczególnie w branżach, gdzie Klientami są duże przedsiębiorstwa.

W takim przypadku wymagane jest użycie odpowiednich działań (dostosowanych do rynku) oraz indywidualne podejście marketerów. Bardzo ważne są personalizacja komunikacji, wykorzystanie wszelkich danych na temat potencjalnego Klienta oraz automatyzacja marketingu.

Skuteczna realizacja tej strategii jest możliwa dzięki systemom automatyzującym marketing, jakim jest choćby iPresso. Pozwala on bowiem na skuteczną identyfikację potencjalnych Klientów, dzięki zebraniu odpowiednich informacji, oraz dopasowanie oferty do ich personalnych oczekiwań.

Zbieranie danych o klientach

iPresso daje szansę na zgromadzenie szerokiego zakresu danych o potencjalnych Klientach (które są związane z firmą, pozycją na rynku czy potrzebami biznesowymi itp.) Trzeba zaznaczyć, że informacje są zbierane z różnych źródeł.

Ważną rolę odgrywa Contact Manager systemu iPresso, który daje szansę między innymi na tworzenie powiązań pomiędzy poszczególnymi kontaktami oraz organizacjami (do których należą). Pozwala to skutecznie zoptymalizować proces komunikacji z konsumentami.

Tworzenie wartościowego contentu

ABM pozwala na zastosowanie także kanałów komunikacji bezpośredniej, czyli direct marketingu. Mowa tutaj o takich narzędziach jak kontakt emailowy czy elementy content marketingu.

Marketing internetowy

Na uwagę zasługuje również inbound marketing. Założeniem tej kategorii jest tworzenie wartościowych treści. Sprawiają one, że Klient samodzielnie trafia na firmę, jej produkty albo usługi. Oczywiście ABM gwarantuje, że content będzie odpowiednio dopasowany do zainteresowań potencjalnych Klientów.

Trzeba zaznaczyć, że w działaniach content marketingowych można wykorzystać takie formy jak na przykład e-booki, media społecznościowe, webinary czy filmowe blogi itp.

Wielokanałowa, zindywidualizowana komunikacja

Strategia ABM wymaga dostarczenia potencjalnym konsumentom odpowiednich treści, oferty informacji w optymalnym momencie oraz w najbardziej odpowiadającej im formie.

iPresso daje także szansę na wykorzystanie rozmaitych kanałów bezpośredniej komunikacji z Klientem (smsy, e-maile czy nawet wysyłka informacji bezpośrednio na facebook’owego Messengera Klienta).

Przedstawione powyżej narzędzia działań marketingowych dają szanse na skuteczne dotarcie do konsumentów w modelu account-based marketingu. Należy zaznaczyć, że personalizacja, automatyzacja oraz gromadzenie odpowiednich danych to klucz do osiągnięcia sukcesu w ABM i tym samym zrealizowania konkretnych celów.

Autor

Kamil Sowiński

Redakcja seov.pl