Jak system MA pozwala oszczędzić czas marketera – automatyzacja

Dzięki automatyzacji scenariuszy marketingowych można usprawnić pracę marketera. Poprawia także kontakt z klientami, dzięki wykorzystaniu uzyskanych w systemie danych do zbudowania indywidualnej komunikacji z potencjalnymi klientami.

Dzięki temu można stworzyć schematy działa marketingowych, których nie byłoby możliwości zrealizować w sposób manualny. Dzięki scenariuszom MA, marketerzy są w stanie oszczędzać czas i w pełni poświęcić się budowaniu strategii rozwoju.

Jednym z najprostszych przykładów wykorzystania scenariuszy MA jest regularna wysyłka poradnikowych materiałów osobom zainteresowanym.

Przeanalizujmy to an przykładzie firmy specjalizującej się w w sprzedaży zdrowej i ekologicznej żywności. Załóżmy, że chce prowadzić działania oparte na wysyłaniu porad i materiałów eksperckich osobom zainteresowanym tematem.

Początkowym krokiem takiego scenariusza może być np. wypełnienie formularza umieszczonego na stronie internetowej firmy.

Po wypełnieniu formularza, dane osoby odwiedzającej trafiają do bazy systemu MA, gdzie przypisywany jest im odpowiedni tag.

Scenariusz marketingowy może dalej przewidywać, że do osób oznaczonych danym tagiem wysyłane będą cykle e-maili zawierające porady odnośnie zdrowego odżywiania i materiały dodatkowe jak np. odniesienia do innych, podobnych artykułów.

Automatyzacja marketingu

Dzięki zastosowaniu specjalnych opcji, każdy odbiorca może otrzymywać nowe treści z odpowiednim opóźnieniem np. co tydzień.

W celu ułatwienia pracy, wysyłka będzie odbywać się w sposób całkowicie zautomatyzowany, nie wymagający uwagi od marketerów. Każdy z subskrybentów będzie otrzymywał wiadomości począwszy od momentu zapisania się do formularza.

Zastosowanie tego typu marketingu nie wymaga również od marketera konieczności pamiętania, którym odbiorcom i kiedy powinien wysyłać konkretną wiadomość.

Nie ma również obowiązku pamiętania o nowych, dopiero wchodzących do grupy, odbiorach, gdyż proces ten jest w pełni zautomatyzowany. Każdy z odbiorców dostaje swój własny przypisany do niego tag i na tej podstawie system automatycznie prowadzi wysyłkę kolejnych wiadomości.

System ten nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie o wysyłkę suchych wiadomości. Może być również rozbudowany o dodatkowe opcje takie jak np. badanie kliknięć w poszczególne linki zawarte w wiadomościach e-mail, co pozwoli na szczegółowe dopasowanie zainteresowania poszczególnych osób, konkretnymi produktami, czy specjalistycznymi zagadnieniami. Oczywiście wszystko dzieje się w sposób automatyczny i nie wymaga dużej ilości pracy od marketera.

Autor

Mariusz Kamiński

Redakcja seov.pl