Skuteczne zarządzanie celami w Dashboardzie KPI iPresso

System iPresso to coraz popularniejsze narzędzie wykorzystywane do skorzystania ze strategii marketingu automotion. Dzięki Dashboardowi KPI można monitorować na bieżąco wszystkie najważniejsze wskaźniki pokazujące dane sprzedaży, ale też związane z marketingiem. Dzięki temu rozwiązaniu można bardzo szybko, a co ważniejsze bez trudności sprawdzić najbardziej aktualne dane i je przeanalizować.

KPI - Key Performance Indicators to kluczowe wskaźniki efektywności pokazujące między innymi stopień realizacji założonych celów przez firmę. Jest to zbiór najlepszych wskaźników do sprawdzenia czy dział marketingu osiągnął założone cele oraz czy najnowsza kampania odniosła sukces, albo nawet jakie są trendy i czy nie trzeba wprowadzić zmian w założeniach, ponieważ nie widać efektów obecnych działań.

W Dashboardzie KPI można poddać analizie dane pochodzące z systemu na przykład z baz kontaktów, listy e-mailingowej tak zwane kliknięcia w link, czy też nowe leady albo dane z innych serwisów i stron zintegrowanych z iPresso. Przykładowo zintegrować można dane ze strona fanpage na Facebooku albo pobrać do analizy dane zapisywane w Google Analytics.

Jeśli wskaźniki efektywności będą odpowiednio wybrane można na bieżąco sprawdzać:

- stan realizacji celów założonych przez firmę,

- priorytetyzować zadania według aktualnych potrzeb,

- optymalizować wyniki z różnych dziedzin np. kampanii marketingowych,

- kontrolować wszystkie obszary prac i dzielić je na słabsze i mocniejsze,

- czas i umiejętności pracowników poświęcane na pracę.

Efekty działań kampanii

Do przykładowych wskaźników efektywności można zaliczyć: liczbę zdobytych leadów, liczbę złożonych zamówień oraz liczbę zrealizowanych transakcji. Ponieważ iPresso daje możliwość monitorowania pojedynczych celów można z powodzeniem sprawdzać nie tylko powodzenie całej kampanii, ale na przykład ile dziennie zostało złożonych zamówień w trakcie trwania kampanii i np. po jakim e-maillingu było ich najwięcej.

Dla wielu firm kluczowe jest zdobycie nowych kontaktów. Jeśli więc celem kampanii jest zdobycie 100 kontaktów warto w trakcie jej trwania analizować skuteczność formularzy kontaktowych, które można umieścić na przykład na stronie głównej firmy, na fanpage na Facebooku czy jako lead w e-maillingu wysłanym do potencjalnych klientów. Dzięki funkcji Dashboard KPI można śledzić postępy w realizacji kampanii oraz efektywność poszczególnych działań, które przełożą się na wyniki końcowe kampanii. Jeśli na przykład kampania rozpisana jest na 7 dni, a podczas 3 dni cel zostanie zrealizowany może to pozwolić na zastosowanie tej samej strategii kolejnym razem, ponieważ jest optymalna. Może też być tak, że w ciągu założonych 7 dni strategia nie przyniosła efektu, a więc można wprowadzić w niej korekty i następnym razem poprowadzić kampanię w inny sposób. A wszystko dzięki danym pojawiającym się w Dashboard KPI.

Autor

Klaudia Wiśnia

Redakcja seov.pl