Polacy oglądają produkty w galeriach, a kupują w internecie

SW Research przeprowadziło bardzo interesujące badanie, na zlecenie Procontent Communication, którego tytuł brzmi „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków”. Wyniki pokazują, że ponad połowa Polaków odwiedza galerie handlowe jedynie po to, aby obejrzeć interesujące ich produkty „na żywo” i sprawdzić je, zamierzając jednocześnie dokonać ich zakupu poprzez Internet. Taką metodą robienia zakupów wybiera obecnie aż 53% mężczyzn i 49% kobiet.

Więcej niż połowa badanych osób potwierdziła, że do galerii handlowych przychodzi przede wszystkim po to, aby obejrzeć produkt, dokładnie się z nim zapoznać oraz sprawdzić jego możliwości, zanim zdecydują się na jego zakup w sieci. W grupie preferującej takie właśnie rozwiązanie przeważają młodzi ludzi, którzy nie ukończyli jeszcze 35 roku życia.

Co bardzo ciekawe, największą grupę konsumentów, decydujących się na wizytę w galerii handlowej, aby wcześniej sprawdzić dany produkt i dopiero kupić go w Internecie, stanowią klienci, którzy zarabiają stosunkowo najwięcej. Są to osoby, których przeciętny dochód wynosi ponad 5 tysięcy złotych netto miesięcznie.

Kolejny wniosek wynikający z tego konkretnego badania, dotyczy już źródła informacji odnośnie organizowanych przez galerie handlowe promocji oraz wszelkiego typu wydarzeń specjalnych. Większość respondentów (42%) dowiaduje się o nich od znajomych, 40% z nich z billboardów i tyle samo z reklam w Internecie.

Trendy konsumenckie

Dla bardzo młodych konsumentów, do 24 roku życia, oraz dla tych należących do grupy wiekowej powyżej 50 lat, najbardziej znacząca jest opinia wyrażana przez znajomych. Tego typu polecenia osobiste, nie są jednak już tak ważne, dla klientów, którzy zaliczają się do grupy konsumentów pomiędzy 25 a 49 rokiem życiem. W ich przypadku największe znaczenie ma przekaz kierowany do nich poprzez reklamy zewnętrzne, ale również te znajdujące się w Internecie na przeglądanych przez nich stronach.

Dodatkowo, jak dowiadujemy się z badania przygotowanego przez SW Research, to jak ważny jest marketing szeptany oraz jak duży ma wpływ na konsumentów, zależy przede wszystkim od wielkości konkretnego miasta. Okazuje się bowiem, że im większa jest miejscowość, w której mieszka dany konsument, tym marketing szeptany ma na niego mniejszy wpływ. W związku z tym, jest on podatny na innego rodzaju formę marketingu, jak na przykład reklamy.

Autor

Kamil Sowiński

Redakcja seov.pl