Porzucenie koszyka przez klienta a wysyłka e-mail

Porzucanie koszyka z produktami to bardzo dobrze znane zjawisko w sklepach internetowych. Ich właściciele doskonale znają sytuacje, w których konsument wybiera poszczególne produkty i umieszcza je w koszyku znajdującym się na stronie, ale ostatecznie nie decyduje się na dokonanie zakupu. W takim przypadku, wydaje się, że potencjalny klient został już utracony. Ale wcale nie musi tak być.

Jak się okazuje sfinalizowanie transakcji wciąż jest możliwe, nawet, gdy konsument porzuci swój koszyk. Musimy w tej sytuacji przede wszystkim pamiętać o tym, iż już samo dodanie poszczególnych produktów do wirtualnego koszyka jest dowodem na to, iż dana osoba jest bardzo zainteresowana ich nabyciem. Dane zgromadzone przez firmę SeeWhy wskazują na to, że ponad połowa konsumentów, którzy porzucają swój koszyk, nie traktuje tego jako ostateczną rezygnację z dokonania zakupu. Wciąż istnieje możliwość, że wrócą oni na stronę i sfinalizują transakcję.

Choć klienci nie lubią dostawać zbyt dużej ilości e-maili z ofertami, zasada ta nie dotyczy wiadomości przesyłanych do osób porzucających swoje wirtualne koszyki. Jak wynika z Email Benchmark Report, więcej niż jeden tego rodzaju email od sprzedawcy może zwiększyć prawdopodobieństwo, że transakcja dojdzie do skutku o 2,4 razy aniżeli w sytuacji, gdy wysłany zostanie tylko jeden email.

Tego rodzaju wiadomości przesyłane do osób porzucających swoje wirtualne koszyki, są bardzo ważną metodą, przy pomocy której możemy zachęcić klienta do dokonania zakupu. Pokazują to dane zgromadzone w Q3 Email Benchmark Report firmy Experian.

Prowadzenie sklepu internetowego

Potwierdzeniem wydają się być również badania przeprowadzone przez firmę Barillance. Wynika z nich, iż większa ilość wiadomości przesłanych do konsumenta w odpowiednich odstępach czasu po tym jak porzucił koszyk, ma dobry wpływ na sprzedaż. Wskaźnik konwersji w tym przypadku to:

- 20% gdy e-mail zostaje wysłany w przeciągu godziny od porzucenia koszyka

- 17% gdy zostaje wysłany drugi e-mail w przeciągu 24 godzin od porzucenia koszyka

- 18% gdy zostaje wysłany trzeci e-mail w przeciągu 72 godzin od porzucenia koszyka

Warto zatem podjąć odpowiednie działania, które nakłonią konsumenta do realizacji zamówienia pomimo porzucenia koszyka. Zaawansowane działania w tymże zakresie gwarantuje system Marketing Automation, który pozwala osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.

Autor

Mariusz Kamiński

Redakcja seov.pl